PURL CAMPAGNES
Response digitaal opvangen

Response opvangen via een Personal URL: snel, efficiënt en… omzetverhogend

Een dm campagne met een PURL (personal url) genereert gemiddeld 10% response en is uitermate geschikt voor het werven van e-mailadressen, voor lead generation, klantonderzoek en introductiecampagnes. Klanten en prospects ontvangen een e-mail, kaart of brief voorzien van gepersonaliseerde URL en inlogcode of lotnummer. Via de PURL en code kunnen de klanten of prospects zich aanmelden voor een evenement of meedoen aan een onderzoek en beloond worden met een kadocheque. Dit laatste werkt omzetverhogend omdat ze ervoor ‘gewerkt’ hebben. Kadocheques kunnen indien gewenst gepersonaliseerd worden zodat ze op locatie of online verzilverd kunnen worden. De respons wordt via een mobiel vriendelijke actiewebsite opgevangen en kan 24 uur per dag online via een url worden opgevraagd. De actiesite wordt door ons gebouwd en gehost en loopt derhalve buiten je eigen website om.

Laser Cards verrast haar klanten met een wel heel apart kadootje

  • klanten ontvingen een kaart

  • of een e-mail en reminder e-mail

  • met gepersonaliseerd kadootje in de email gemergd

  • en konden het kado via een actiewebsite (responsive) aanvragen

    purl campagne
  • en het stickervel personaliseren met de online editor

  • met als resultaat een uniek en persoonlijk kado

  • verstuurd in een feestelijke envelop met bedankbrief

Laser Cards, een innovatieve aanbieder van financiële diensten, vroeg ons om voorafgaand aan de feestdagen een actie op te zetten om credit cards houders een apart kadootje te laten aanvragen. Hiervoor ontwikkelden we een mobiel vriendelijke purl website, een e-mail- en mailcampagne (kaart) en stickervellen voor sint of kerst. Wat deze campagne nog uitdagender maakte, was dat de stickervellen door de klant online voorzien kon worden van namen. Hiervoor werd een editor geschreven die de namen direct in een pdf aan de klant liet zien voor accoord. In de mailing, website, e-mailing en op de brief werden bovendien variabele beelden en data samengevoegd op basis van 15 verschillende soorten credit cards. Lekker complex dus. Binnen 10 dagen lagen de gepersonaliseerde stickers bij de klant in de bus, vergezeld met een begeleidend schrijven. Volgens een klant was dit “het meest aparte kadootje dat ze ooit had ontvangen”. Mooi om te horen.

Hoe Bovemij haar klanten online laat reserveren voor het jaarlijkse feest

digitale responsopvang

Bovemij, financieel partner van de mobiliteitsbranche, nodigt haar relaties jaarlijks uit voor een feest. Voor de Bovemij Mosselparty ontwikkelden we een purl campagne. Via de speciale actiesite konden klanten door middel van een unieke code inloggen en vervolgens aangeven of ze op het feest zouden komen en met wie. Reeds bekende gegevens van de klant werden automatisch ingevuld tijdens het inloggen door die klant. Uiteraard was het hierbij mogelijk om die gegevens aan te vullen en/of te wijzigen. Aanmelden voor de Mosselparty was hierdoor heel gemakkelijk en snel geregeld. Eventuele vragen kwamen op een centraal e-mailadres bij ons binnen, waardoor de mensen van Bovemij hun tijd volledig aan de organisatie van het evenement konden besteden. Respons: 10,5%.

Hoe Fanofinefood meer te weten kwam over de koopplannen en gebruiksgedrag van hun (potentiële) klanten

Voor Fanofinefood ontwikkelden we een webtraffic voor de introductie van twee nieuwe maaltijdsalades. Doel: brand awareness en het in kaart brengen van gebruiksgedrag. Via een kaart met daarop een gepersonaliseerde URL met lotnummer konden prospects een Weber buitenbarbeque winnen. Respons: 8,5%. Een respons van 10% werd bij deze campagne niet gehaald, met als voornaamste reden dat bij 20% van de relaties geen naam van de contactpersoon bekend was en deze gegevens dus ontbraken in het adressenbestand. Wanneer de voornaam en/of achternaam in de persoonlijke URL gebruikt kan worden, stijgt het responspercentage.