Verras je klanten met een spiegelkaart

‘Kijk eens wat vaker in de spiegel van de kapper’ is een klassieke slogan te noemen. Nu ben je hier niet aan het juiste adres voor een nieuwe coupe, maar wel voor een spiegelkaart. Ofwel kaarten met een levensecht spiegeleffect.

De weerspiegeling is alleen levensecht wanneer je karton gebruikt dat dik genoeg is. Plak ons spiegelfolie op een dunne flyer en je creëert een lachspiegel effect. Door de flyer te buigen, ontstaat namelijk een lang of kort, breed of smal beeld. En dat kan vast niet iedereen waarderen.

Spiegelkaart NH hotels met bedrukt spiegelfolie

Spiegelkaart met bedrukt spiegelfolie

Echte post

Ook jij kunt je klanten en relaties in de spiegel laten kijken door ze een spiegelkaart toe te sturen met de post.

Jazeker. Echte post. Want we kunnen best veel, maar een e-mailing versturen waarin de lezer zichzelf letterlijk weerspiegeld ziet, behoort nog niet tot ons uitgebreid arsenaal aan kunsten.

Zelf vinden we echte kaartenpost ook gewoon leuker. Een kaart valt op tussen alle digitale en fysieke post die je dagelijks ontvangt en roept keihard om je aandacht. Een e-mail wordt wel snel, goedkoop en makkelijk verstuurd, maar helaas ook net zo snel en makkelijk ongelezen weggegooid.

Maar communiceren hoeft niet of-of te zijn. Het allerbeste is natuurlijk om de voordelen van digitale en echte post te combineren. Stuur je klanten regelmatig nieuws en aanbiedingen per e-mail en laat ze minstens één keer per jaar met echte post merken dat je aan ze denkt.

Opvallend

Een spiegelkaart is één van de meest opvallende kaarten die je hiervoor kunt inzetten. Je kunt kiezen voor spiegelfolie op de voorzijde van een enkele kaart of spiegelfolie op de binnenzijde van een dubbele kaart. In dit laatste geval is de verrassing natuurlijk groter. Bovendien is de spiegelfolie beter beschermd tegen beschadigingen.

Wil je dat je spiegelkaart super opvalt en dat de ontvanger meer dan 30 seconden aan je boodschap besteedt? Zet dan (een gedeelte van) de tekst op de binnenzijde van de kaart in spiegelbeeld, zodat de ontvanger de tekst enkel in de spiegelfolie kan lezen. Aandacht gegarandeerd!

Spiegelkaart met tekst in spiegelbeeld

Kaart met tekst in spiegelbeeld, te lezen via spiegelfolie

En als je toch lekker bezig bent met aandacht trekken, kies dan je eigen vorm spiegelfolie, of laat de spiegelfolie bedrukken! Op deze manier kun je je boodschap op de spiegel zelf communiceren en de kijker heel direct aanspreken. Stel bijvoorbeeld een vraag of deel een inspirerende quote. Dit doen we met zeefdruk. Meestal in één kleur, maar meerdere kleuren kan natuurlijk ook.

Kleine oplage

Ook qua oplage is er van alles mogelijk. Voor een kleine oplage van 100 tot 1.000 spiegelkaarten hebben we spiegelfolie op voorraad dat op maat gesneden kan worden. Het maximale formaat van dit spiegelfolie is A5, ofwel 148 x 210 mm.

Bij kleinere oplagen kiezen veel klanten voor een A6 spiegelkaart (het formaat van een vakantiekaartje) of een A5 spiegelkaart waarbij op de voorzijde een omlijsting wordt gedrukt. Binnen dat kader wordt vervolgens de op maat gesneden spiegelfolie geplakt. Die omlijsting zorgt ervoor dat de kaart nog meer op een spiegel lijkt en voorkomt dat er lijmresten op de kaart komen. De productietijd hiervan is ongeveer 7 werkdagen.

Deze enkele kaarten worden vaak gebruikt voor beurzen, congressen, cursussen en workshops.

Grote oplage of groter formaat

Wanneer je voor je spiegelkaart of reclamecampagne een grotere oplage spiegelfolie of een groter formaat spiegelfolie nodig hebt, kunnen we dit op maat voor je maken, binnen een paar weken. Dit spiegelfolie ziet er super strak uit. En wat het nog leuker maakt, is dat je hierbij kunt kiezen voor een spiegelfolie in een specifieke vorm.

Met de aanmaak van een stansmes kunnen we de spiegelfolie namelijk precies in de vorm snijden die jij wilt. Of het nu in de vorm van een huis is voor een makelaar “Ziet u zich al in dit huis wonen?”, in de vorm van een auto voor een autodealer “U kunt volgende week in deze auto rijden”, of in de vorm van het cijfer 1 “U bent onze nummer 1!”, het kan allemaal.

Gepersonaliseerd versturen

Bij een direct mail campagne met spiegelkaarten wordt vaak een dubbele kaart ingezet, zodat je de spiegelfolie pas ziet wanneer je de kaart opent. De spiegelkaart kan in een gepersonaliseerde envelop naar je klanten en prospects worden verstuurd. Zo creëer je een klassieke mailing met een verrassend effect.

Het personaliseren van de kaart en/of de envelop doen we in eigen huis. Je hebt hierbij de keuze uit een standaard print font, een handschrift font of Pro Handwriting Font.

Voorbeeld handgeschreven brief en envelop

Kaartenmailing met handgeschreven brief en envelop in Pro Handwriting beeldfont

Met ruim 20 jaar ervaring in het personaliseren van kaarten weten we als geen ander hoe we het meeste uit je kaartenmailing kunnen halen. We denken graag met je mee over de tekst die we op de kaart printen: aanhef, bodytekst en de NAW-gegevens. Daarnaast geven we je ook graag advies over het verzenden van de kaarten.

Wil je nog meer weten over spiegelkaarten of een offerte aanvragen? Stuur me een berichtje en ik antwoord je zo snel mogelijk.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *