Ansichtkaarten naast je e-mailing, zo bereik je wel iedereen

Qua marketing met ansichtkaarten is er de laatste tien jaar enorm veel veranderd.

Voorbij zijn de jaren waarin we met dozen, kratten en rolcontainers vol met ansichtkaarten naar PostNL reden. Druk in de weer om onze eigen kaartenmailingen of die van onze klanten te verzenden.

Dat was een leuke tijd, maar met z’n allen hebben we de komst van een e-mailing van harte verwelkomd.  Het gemak en de snelheid waarmee je een mailing geheel digitaal kunt voorbereiden, produceren en versturen, daar kan niet veel tegenop.

brievenbus

Van brievenbus naar inbox en weer terug

De focus van veel marketeers is hierdoor verschoven van brievenbus naar inbox. De voordelen van online zijn natuurlijk enorm. Door het grootste deel van je relaties met e-mail te benaderen, kun je snel, makkelijk en goedkoop met hen communiceren. E-mail is daarom ook vooral geschikt voor nieuws en updates, bevestigingen en acties die gericht zijn op directe respons.

Over respons gesproken, houd er wel rekening mee dat respons op e-mail in promillen wordt gemeten en respons op echte post in procenten. Met sommige ansichtkaarten hebben we zelfs wel eens tientallen Lees meer

Hoe je met kaarten met geluid extra aandacht trekt

Heb je er al eens aan gedacht om je klanten toe te zingen? Of om ze in ieder geval echt aan te spreken? Op een moment dat het hen uitkomt? Terwijl jij misschien gewoon achter je buro zit, onderweg of zelfs al thuis bent?

Zou best een leuk idee zijn hè?! Nou, dat kan geregeld worden!

Kaarten met geluid

Dit bereik je namelijk met een geluidskaart. Niet zo eentje als in je computer, nee, een mooi gedrukte kaart van karton waar bij het openen geluid uit komt. Geluid in de vorm van muziek, gesproken woorden of zelfs gezongen tekst of misschien een spotje zoals je op de radio zou willen laten horen. Zoals bijvoorbeeld deze kaart van Nefit.

kaart met geluid

Reken maar dat een kaart met geluid extra veel aandacht oplevert.

Allereerst is het fysieke post, daarnaast zit er een bobbel in de kaart of envelop die nieuwsgierig maakt en tenslotte komt er ook nog geluid uit de kaart wanneer je deze openmaakt. Ik vermoed dat bijna 100% Lees meer

Waarom retromarketing voor ansichtkaarten een goed idee is en wat we de laatste tien jaar hebben gedaan

Is de ansichtkaart de volgende kandidaat voor retromarketing?

Retromarketing wordt wel omschreven als de marketingtrend die hangt aan nostalgie voor ouder(wets)e producten. In dat geval ben ik wel een voorstander van het retromarketen van de ansichtkaart.

Want een typischer voorbeeld van direct mail 1.0 dan de ansichtkaart, is moeilijk te vinden.

Fysieke nieuwsbrief

Als Ansichtkaarten Gilde hebben we jarenlang vast gehouden aan het fysiek mailen van een nieuwsbrief aan onze klanten en prospects. Uiteraard wel in de vorm van een ansichtkaart. Eerst met een simpel A6 kaartje, waarop de vaste drukdata stonden en later met een dubbele A4 kaart vol met inspiratie.

ansichtkaarten mailingen

Ook tijdens de opkomst van de e-mail bleven de ‘nieuwskaart’ in gebruik. Omdat klanten zo konden zien wat zij ook zouden kunnen doen. Het gevoel van Lees meer

Met frisse moed, back-up en een heel lang wachtwoord

Hieper de piep hoera

Lang leve hackers met vlaggen en veel te veel vrije tijd…

Met bloed, zweet en tranen hadden we mega mooie blogs geschreven en ineens waren ze weg. Vervangen door plaatjes van een vlag waarvan ik de herkomst gelukkig alweer vergeten ben.

Leermomentje

Daar leer je wel van. Een blog, hoe klein ook, heeft een back-up nodig. Dan is het namelijk Lees meer